Kokias galimybes atveria socialiniai tinklai per pandemiją?

2021 05 05

Komentaro autorius – Šarūnas Sakalauskas, HTTPOOL „LinkedIn“ direktorius

Pandemija pakeitė ne tik mūsų visų gyvenimus, bet ir verslo įmonėse vykstančius procesus. Karantino metu socialinių tinklų svarba verslui tapo didesnė nei kada nors anksčiau – kartais jie tapo kone vienintele erdve, kurioje įmonės gali užmegzti ryšį su potencialiais klientais ar partneriais bei pristatyti save. Naudojantis socialiniais tinklais teisingai galima ne tik lengviau išgyventi pandemijai valdyti skirtus apribojimus, bet ir auginti verslą. Taigi, kaip sumaniai naudotis socialiniais tinklais, kad klientus ir partnerius pasiekti būtų lengviau, o verslas klestėtų?

Nemokamos galimybės socialiniuose tinkluose

Socialiniai tinklai šiuo metu yra turbūt efektyviausias nemokamas būdas kontroliuoti viešai skelbiamą informaciją apie savo verslą. Norint pasinaudoti šia galimybe, pirmiausia rekomenduojama pasirūpinti vadinamąja socialinio tinklo paskyros higiena: pagrindine informacija apie kompaniją ir jos veiklą, naudojama vizualika, informacijos pateikimu, pranešimų stiliumi ir kitomis detalėmis. Iš anksto paruošta informacija socialiniuose tinkluose per pandemiją tapo naująja prekių ženklų vizitine kortele, tad kuo ji aktualesnė ir informatyvesnė – tuo geriau.

Anksčiau pagrindiniu kanalu, kuris transliuodavo informaciją apie įmonę investuotojams,  klientams, partneriams ir kitoms suinteresuotoms šalims buvo įmonės internetinis puslapis, tačiau dabar šią funkciją vis labiau perima socialinių tinklų paskyros. Daugelis jų vis dažniau peržiūri ne tik internetinę svetainę, bet ir dominančios įmonės „LinkedIn“, „Facebook“, „Twitter“ profilius. Labai gerai, jeigu informacija, kurią socialiniame tinkle pateikia įmonė, padeda sukurti palankų įvaizdį apie save bei sustiprina kitų ketinimą bendradarbiauti, pasinaudoti jos siūlomomis paslaugomis ar įsigyti prekių.

Susikūrus reprezentatyvius socialinių tinklų profilius svarbu juose talpinti aktualią, įtraukiančią medžiagą, patraukiančią tikslinės auditorijos dėmesį. Socialiniame tinkle subūrus bendruomenę ir išnaudojant vadinamąjį organinį pasiekiamumą, galima labai tikslingai transliuoti norimą informaciją potencialiems klientams. Žinoma, organinis pasiekiamumas taip pat priklauso nuo konkretaus socialinio tinklo algoritmų.

Be to, svarbu atkreipti dėmesį, kad įmonės reputaciją skaitmeninėje erdvėje kuria ne tik pati įmonė, bet ir visi jos darbuotojai, kurie tam tikra prasme yra jos ambasadoriai. Tikriausiai būtų sunku pasakyti, kad asmeninė socialinio tinklo paskyra priklauso ir atstovauja tik konkretų žmogų. Daugelis mūsų jau esame neatsiejami nuo įmonių, prekių ženklų, organizacijų, kuriose dirbame, ypač tuomet, kai šis ryšys aiškiai įvardijamas asmeniniame profilyje. Tai ypatingai aktualu kalbant apie „LinkedIn” platformą, kuri iš visų socialinių tinklų turi daugiausia elementų susijusių su profesine sritimi. Taigi, svarbu atkreipti dėmesį, kaip atrodo įmonių vadovų ir netgi kitų darbuotojų profiliai, jų komunikacija, kuri daro didelę įtaką pačiam verslui.

Laimi pasirinkę netradicinius sprendimus

Kaip efektyviai išsiskirti iš kitų ir pelnyti norimą auditorijos dėmesį – nuolatinis daugumos įmonių ir prekių ženklų uždavinys. Norint sėkmingai jį išspręsti socialiniuose tinkluose, gali prireikti drąsos, kadangi kartais tenka priimti iš pirmo žvilgsnio neįprastus sprendimus. Tačiau iš tiesų dažniausiai ir laimi tie, kurie imasi netradicinių, naujų ir netikėtų idėjų.

Ši taisyklė galioja ne tik turinio idėjoms, bet ir renkantis, kuriuos socialinius tinklus verslas naudos bendravimui su esama ar norima pasiekti auditorija. Palaipsniui susikūrė tam tikri standartai, kuris socialinis tinklas, kokiam verslui yra tinkamas, kokią auditoriją ten galima pasiekti. Tačiau kartais nuolatinis vadovavimasis esančiomis normomis užkerta kelią naujoms galimybėms.

Vienas iš ryškesnių pavyzdžių mūsų šalyje karantino metu buvo Lietuvos operos ir baleto teatro įėjimas į „TikTok“ platformą. Juk tikriausiai niekas nepasakytų, kad tame socialiniame tinkle galima rasti šio teatro tikslinę auditoriją. Bet, kai toks žingsnis buvo padarytas, apie teatrą pradėjo rašyti žiniasklaida, kurią skaito būtent jų tikslinė auditorija. Taigi šį sprendimą vienareikšmiškai galima laikyti labai sėkmingu. Žinoma, tam reikėjo šiek tiek drąsos ir šviežio požiūrio.

Dažnai prekių ženklai socialinius tinklus renkasi pagal populiarumą konkrečioje šalyje, o tai kartais taip pat gali būti klaida. Pavyzdžiui, nors „Twitter“ platformos populiarumas Lietuvoje yra menkas, tačiau ji gali būti labai efektyvus komunikacijos kanalas įmonėms, kurios nori pasiekti, pavyzdžiui, diplomatus ar profesionalius sportininkus. Tai reiškia, kad derėtų vertinti ne tik bendrą socialinio tinklo populiarumą šalyje, bet ir tai, kiek juo besinaudojanti auditorija atitinka įmonės tikslinę auditoriją.

Kaip neužstrigti socialinio tinklo burbule

Maksimaliai išnaudojus vadinamąjį organinį auditorijos pasiekiamumą, ateina momentas, kai prekių ženklas ima bendrauti tik su savo suburta bendruomene – nebesikeičiančia sekėjų minia.  Tačiau nebūtinai tie žmonės, kurie yra prekių ženklo sekėjai ir yra įmonės siūlomo produkto ar paslaugos pirkėjai. Kitaip tariant, ne visada sutampa prekių ženklo bendruomenė ir tie, kuriuos įmonė iš tikrųjų nori pasiekti. Kai priartėjama prie natūraliai susikūrusių auditorijos lubų, įgyvendinti verslo tikslus, kurie susiję, pavyzdžiui, su plėtra ir eksportu yra praktiškai neįmanoma.

Būtent šiuo momentu tampa svarbu neužstrigti savo sukurtame socialinio tinklo burbule –  išnaudoti reklamos galimybes, kurios padeda pasiekti naujus žmones, rinkas ir užtikrinti verslo progresą. Taigi, nepriklausomai nuo verslo pasirinkto socialinio tinklo, visada reikėtų įvertinti, kas yra prekių ženklo dabartinė bendruomenė, o kas yra tikslinė auditorija. Taip galima nustatyti, koks turi būti organiškai ir su reklamos pagalba pasiekiamos auditorijos santykis. Pavyzdžiui, įmonė turi 100 tūkst. sekėjų ir jie yra iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos, o verslo prioritetinės rinkos yra Skandinavijos valstybės. Tokiu atveju, reikėtų suprasti, kad organiškai pasiekti vartotojus Skandinavijoje yra neįmanoma – vienintelis būdas tai padaryti yra socialinių tinklų reklama.

SHARE Facebook Linkedin