Netikėtos problemos griauna Kalėdų džiaugsmą – štai, kaip nuo buities rūpesčių gelbsti modernios technologijos

12/19/2025

Šventinis laikotarpis neretai sukuria iliuziją, kad nieko blogo negali įvykti. Visgi realybė yra kitokia: daiktai ar įrenginiai genda ir lūžta, rodos, pačiu netinkamiausiu metu. Šventiniu laikotarpiu sugedusią vandens šildytuvo ar kito brangaus įrenginio detalę įsigyti būna sudėtingiau. Modernios technologijos leidžia padėti net tuomet, kai padėtis atrodo beviltiška, pavyzdžiui, sugedusią ar sulūžusią įrenginio detalę, kurios neįmanoma nusipirkti, atspausdinti 3D spausdintuvu.

Trūkstamą detalę siūlo atspausdinti

Pagalbą namuose teikiančios bendrovės „Easy Assistance“ direktorius Mantas Jokubauskas pritaria, jog šventiniu laikotarpiu, kai žmogus nori leisti su šeima ar keliauti, gali gelbėti modernios technologijos.

Pavyzdžiui, sugedus įrenginiui ir paaiškėjus, jog jam reikalingos detalės nebegaminamos ar tiekimas gali užtrukti ilgai, o jos reikia kuo greičiau, pagalbą namuose teikiančios bendrovės komanda problemą išsprendė moderniai – iš kliento paėmė sulūžusią detalę, o profesionalų komanda ją nuskenavo, sukūrė 3D modelį ir pasitelkę 3D spausdintuvą atspausdino identišką kopiją.

Ši technologija pritaikoma spausdinant senesnio modelio skalbimo mašinų rankenėles, išorines plastikines dalis, lauko ventiliatorių, kondicionierių plastikines jungtis ir apvadus. Gaminamos ir mikrodetalės, kurių nėra pardavime – taip bėdos ištiktiems būstų savininkams galima padėti greičiau, o senų, bet dar veikiančių įrenginių nereikia skubėti keisti naujais.

„Bėdos ištinka net ir per šventes, tačiau tai jokiu būdu nereiškia, kad gražiausios metų šventės bus sugadintos, ir turėsite jas praleisti ne taip, kaip planavote. Vos tik įvykus gedimui, patariame kuo skubiau kreiptis dėl pagalbos ar remonto. Draudimo bendrovės partneris, teikiantis techninę paslaugą, stengiasi pagalbą gyvenantiems mieste suteikti per dvi, o užmiestyje – tris valandas nuo pranešimo gavimo laiko“, – atkreipė dėmesį ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ Žalų departamento vadovas Mindaugas Balinskas.

Primena apie dažniausias bėdas namuose

Kalėdos daugeliui žmonių asocijuojasi vien tik su džiaugsmingomis akimirkomis, tačiau per šventes realybė apie save primena ne tik sugedusia indaplove, skalbimo mašina, bet ir trūkusiu vandentiekio vamzdžiu, dingusia elektra ar sugedusiu šildymu.

Per Kalėdas gyventojai yra aktyvesni, daugiau keliauja, lanko draugus ir giminaičius, taigi, ir nemalonių netikėtumų grįžus namo ar per šventes juose leidžiant laiką su šeima pasitaiko dažniau.

Anot M. Balinsko, įprastai, 20 proc. žalų, registruojamų šventiniu laikotarpiu, susijusios su daugiausia nuostolių pridarančiais gaisrais, būstų užliejimais, užsikimšusia kanalizacija ar šildymo sistemų gedimais.

„Per Kalėdas visi įsisuka šventinį maratoną, skuba aplankyti artimuosius, todėl kartais praranda saugumo instinktus ir dažnai pasielgia neatsargiai, pavyzdžiui, be priežiūros palieka įjungtas šventines dekoracijas, o šios sukelia gaisrą. Išvykdami iš namų nepasirūpina užsukti vandens, apžiūrėti šildymo sistemų, todėl grįžusių neretai laukia nemalonios kalėdinės „dovanos“, kurių tikrai niekas nenori, ir kurios sugadina šventinę nuotaiką“, – sako „Compensa Vienna Insurance Group“ Žalų departamento vadovas.

Pašnekovas primena, jog namuose ypač svarbu stebėti vandenį naudojančios buitinės technikos, maišytuvų ir klozetų žarneles – trūkusios jos yra viena dažniausių užliejimo priežasčių.

Pasidalinti: